Thursday, September 01, 2011

I'm gonna rip out your heart and eat it

Idag har jag tagit en oskuld. Det är när man gör något stort för första gången. Jag tror iallafall att det var en oskuld, såvida ingen har lurat mig förut, till exempel när jag var riktigt liten (sånt är ju vanligt).

Jag har ätit hjärta. Ja, blodpump som det heter på norsk. Ett antal kycklingar hade fått sätta livet till för att jag skulle få smaska på dem nygrillade.

Fast i och för sig tror jag att slaktar'n oftast slänger inälvorna för det är ändå ingen som vill ha dem. Kostar 20 spänn för storpack. Fatta grejen.

Hur var de då? Frånsett att det kändes för jävligt att gnaga i sig någons hjärta (jag är vegetarian i teorin, bara inte i praktiken), var de helt ok. Bra tuggmotstånd, spänstiga liksom. Men det satt fast en tjock sträng i dem, som jag antar var kroppspulsådern, och den kändes lite seg och obehaglig att tugga på. För att man visste vad det var.

Men herrejesus och gud i himmelen, man äter ju korv. Blod och muskler instoppade i en bit tarm, det är ju objektivt sett ännu räligare. Så nu har jag även ätit hjärta. Det var mer än ätligt. Pick-pick - slog det inte längre.

No comments: