Wednesday, September 28, 2011

Delusions of grandeur


Om jag hade plötsligen drabbats av hybris, eller storhetsvansinne som det också kan kallas, då hade jag trott:

Att världens snyggaste arbetsplats resonerade såsom så att "nu klarar vi oss inte längre utan Ullagurans vassa kompetens och snillrika humor, hur ska vi få henne att komma tillbaka illa kvickt?"

Att de skräddarsyr en tjänst till mig. För att de älskar mig. För att jag är så jävla duktig. Come back, come back (med Kate Winslets hesa gråt i rösten när Leonardo/Jack sjunker ner under den iskalla havsytan).

Åh, snälla Jesus, säg att det är så, att jag får vara med och leka snart igen!

2 comments:

ch said...

jag läste i lokaltidningen (jag vet, jag är tönt som läser den, men jag har inget annat för mig ju, skulle vara makroekonomi då) att det finns priser att vinna för den bästa blogg-maman i Sverige, eller, lokaltidningen tyckte sig ha hittat en potentiell vinnare, men det tror jag inte de har, i vart fall, du kan ju alltid bli blog-mama om det skulle skita sig med ericsson, bara ett tips

Ulla said...

blir man rik av att vara blog-mama? vem betalar? måste jag visa bröna?