Monday, September 19, 2011

Ich habe kein Auto

Jag har sålt bilen. En italiensk sportbil för en spottstyver. Vilket kap.

Som jag sa till köparen: Det är ju helt sjukt att du kan få en hel bil för samma pris som en dammsugare. En lyxig dammsugare visserligen, men ändå.

Mycket bil för pengarna. Sa jag inte. Men det kunde jag ha gjort, för det var det fan.

Så brummade han iväg i min kärra, som jag aldrig kört och aldrig kommer att köra.

Det kändes rätt jävla skönt att bli av med eländet.

Nu återstår bara att köpa en ny bil. Med betoning på NY. Och då menar jag inte senaste årsmodellen, det får vänta tills jag blir stenrik, men iallafall 2000-tal. Där sätter jag gränsen. Och tysk ska den vara! Folkvagn ska jag ha. Gärna röd. Tackar.

1 comment:

Anja said...

http://www.bilsmart.se är en bra sida där man kan kolla statistik över en bilmodell/årsmodell man är intresserad av. :-)