Friday, May 13, 2011

So Long, Geelong.

Hon är avtackad nu, Peltokungen, som ju jag såg som den mest klart lysande stjärnan på hela SEMC-himlen. Snygg, rolig, smart - kvinnan har allt. Ibland tänker jag att fy fan vad sorgligt att vi inte sågs tidigare, för vad vi hade kunnat sitta och ljuga på puben, vad vi hade kunnat ha skrattat. Tänk om vi bott i London inte bara samtidigt utan på samma pub.

Nåja, nu är det som det är, och vi får göra det bästa av sitsen. Ibland kan vi ses över en flaska bubbel på ballen. Det blir skitbra, som Jesus sa. Och det blir det ju.

Däremot Jesus, han har förpassats till en annan stol i SEMC-hålet och en kille med kort snopp har hoppat in i vårt gäng. Vad ger du mig för den? No Way Back, säger jag.

Dessutom, min käraste mensproppskollega kastar in handduken i juli. Alla de bästa försvinner, lämnar skutan.

Finns det något kvar för mig? Och vad fan är jag så jävla gnällig för? Blir man sån på tre glas vin? Jamen godnatt då för fan.

No comments: