Monday, May 23, 2011

9 månader upp och 3 månader ner

Det brukar ju heta 9 månader upp och 9 månader ner. Väldigt generöst kan jag tycka. Då har man sannerligen fettat till sig för mycket. Om man behöver 9 månader för att komma i form. För många sker det förresten aldrig. De når aldrig sin pre-pregnancy-vikt igen. De behåller några s.k. trivselkilon.

Nästan exakt på Isabellas tremånadersdag har jag landat på den vikt jag hade när jag skrevs in på MVC. Alltså för ett år sedan då bäbisen var stor som en jordnöt ungefär. En prestation? Nej, knappast. Bara tragiskt att jag var såhär jävla fet innan jag ens var gravid. Jag menar, hur fan kom det sig att jag fick ligga?

Nästa mål: Vikten pre-Lovisa-pregnancy.

Slutmål: Vikten pre-London.

Så lyft ytterligare tio kilo skrot från min kropp och jag ska vara nöjd. Kanske till och med gammelmoster blir nöjd då?

Hur jag ska fira? Genom en resa till London i slutet av augusti. Då jag ska sätta i mig 10 kilo pints. Mums!

No comments: