Wednesday, May 11, 2011

Hos gynekologen

Jag ska bespara dig detaljer från mitt senaste gynekologbesök, det är inte det. Men vet du vad hon sa? Apropå att göra det här vi i England kallar smear test, har glömt vad det heter på svennnebananska, så sa hon: "När du kommer för testet får du inte ha mens, inte haft samlag på 24 timmar, eller använt tampong". Nej, sa jag, jag lovar. Och tampong lär jag ju inte ha använt eftersom jag ju inte fick ha mens. Höhö. Och då säger hon det: "Om du bara visste vad folk använder tampong utan att ha mens".

Jag blev oerhört chockad av denna information. Folk använder alltså tampong för att suga upp slidslem/flytningar. Trosskydd har man ju hört talas om, varför man nu prompt måste skydda ett par trosor man ändå byter varje dag, men en fet tampong uppkörd i ett underliv som inte menstruerar, det var ta mig fan det sjukaste jag hört på ett bra tag.

2 comments:

Emma Falk said...

Nej, det later ytterst otrevligt. varfor skulle man frivilligt gora sa?

Pelto said...

fy fanden vilka sjuka saker folk håller på med - kanske lika bra att de opererar bort framstjärten så slipper de det problemet.