Saturday, May 14, 2011

41 år, men låter som 30 på telefon, det var la roligt

Ska man skratta eller gråta? Jag väljer det första så klart. Jag är väl inte dum.

Imorse kom Olsson och kläppte mig i sin röda Volvo, och vi rullade bort till Fäladstorgets vårdcentral där de hade hälsoöppet hus. Här fick vi visa upp våra snygga kroppar och sedan ställa oss på en vågmaskin som berättade hur det egentligen var ställt där innanför huden.

33% body fat. 15% degree of obesity. Metabolic age: 41.

Det är jag det. 41!!! Och detta är alltså samma kvinna som blev identitetskontrollerad på Ica Supermarket i Staffanstorp igår vid inköp av snus. Hur går det ihop? Hur ska vi ha det? 18 eller 41? En 18-årings ansikte och en 41-årings kropp? Satan i gatan, vad läckert.

3 comments:

Lisa said...

Hur gick det för madame Olsson då?

Ulla said...

hon är blott 32!

Anja said...

Jag skulle säkert bli 80! Hujedamej! Vill inte veta, nu får det snart bli dags för löparundan igen...