Sunday, May 08, 2011

Här vill jag bo

En liten bit utanför Lund hittade vi pärlan, Jakriborg. En i arkitekturiskt hänseende medeltidsinspirerad stadsdel av Hjärup, så fin. Och jag, min sopa, har aldrig varit där. Förrän idag. Och jag blev såld på både smöret och pengarna så snyggt det var. En smula blåsigt ute på slätten, men varenda hus i byn hade jag kunnat tänka mig att flytta in i. Inte illa. Det här valde vi dock:


Vi kan tänka oss att flytta in nu på stubben studs. 400 hyreslägenheter finns det i Jakriborg, och ingen fånig hyreskö a la LKF. Så en väluppfostrad, vältalig och trevlig typ som jag ligger givetvis bra till.

Här går jag och Lolo över torget. Älskar't. Bara ett litet problem att speceriaffären Tempo var sjukligt överpriserad, bland annat kostade ett paket blöjor 180 spänn. Men som jag brukar säga, det drabbar ju ingen fattig.

2 comments:

Anja said...

Ja flytta dit! Jag älskar det stället!!! Skulle vilja att det fanns något liknande här... Så mysigt!

Ulla said...

Ja här ska vi bo!