Wednesday, May 25, 2011

Ogärna samhällsinformation

Så här ska det stå på en rättskaffens rekorderlig människas brevlåda:

Ingen reklam, tack

Gärna med ett pk-tillägg, såsom:

Men gärna samhällsinformation

eller:

Spara träden i skogen

På min brevlåda står det: Ingen reklam, tack. Men gärna samhällsinformation.


Det stod så när jag flyttade in. Och jag har inte orkat/vågat ta bort klistermärket. Alla andra i trapphuset har också ett sådant. Reklam är ju ett otyg. Det ska man inte vilja ha. Fast det grämer mig lite att jag inte får Ica/Willys-bladet. Det gör det. Men det är ju för att jag är en kärring vars största intresse är att matshoppa. Jag vågar fortfarande inte ta bort dekalen. Jag vill ju inte att alla träd i Sveriges skogar ska försvinna. Så ond är jag inte.

Men samhällsinformation vill jag alltså ha. Även på bekostnad av träden. Vad fan är samhällsinformation?

Enligt WikipediaSamhällsinformation är information från statkommun, politiska partier och religiösa samfund.

Enligt Postens bestämmelser skall samhällsinformation delas ut till alla hushåll[källa behövs], även de som har en dekal med "nej tack till reklam" vid sin brevlåda.
En telefonkatalog innehåller ofta samhällsinformation.

Vilka skojerier. Tillägget om "gärna samhällsinformation" är alltså fullständigt överflödigt. Och skulle man skriva att man INTE vill ha någon jävlasamhällsinformation, ja då får man det ändå, för det är så enligt Postens bestämmelser. Kyrkbladet alltså. Jehovas shit. Lite SD-propaganda på det. Annan överflödig sunkig info man kan hitta på nätet om man är sugen. Det är väl också dåligt för träden? Varför skulle jag inte ha rätt att slippa denna smörja? Varför behöver inte de träd som använts till den värsta av ondskor, nämligen religiösa samfund, sparas? Bodde vi i ett fritt land, sa du?

No comments: