Saturday, February 12, 2011

Sögel är inget för lilla snygg

Sögel säger vi i Skåne. Sötsaker säger kanske du. Eller sweeties om du vill vara häftig och internationell.
Jag snackar alltså om godis, kakor, tårtor och allehanda junk. Ingenting för Lolozinho.

Idag var hon t.ex. mäkta exalterad över att vi skulle gå till godisaffären (Ica) och gick loss om att Vargen kanske skulle vara där och ta allt godiset ur Fröken Los godisaffär, han är ju inte snäll. Men så somnade hon redan innan vi trädde innanför Ica-tröskeln så att jag hann trycka i mig nästan hela feta godispåsen innan vi ens var hemma.

Så vaknar hon och jag erbjuder gotte. Men allt hon gör är att ta upp bitar och titta på för att sedan stoppa tillbaka dem i påsen eller rätt in i mitt slukande gap. Inget vill hon ha själv.
Och här skönjer jag ett mönster. Den lilla flickan med de junkfood-älskande föräldrarna är ta mig fan ett hälsofreak.

Detta bekräftas en stund senare när hon blir sugen på "sitt" godis. När hon ber om gurka, tomat och sallat. Osannolikt, I know, men det är sant, det är säkert.

Det finns dock även BEVIS för att man kan leva ett gott och innehållsrikt liv som chipsröv. Och utan att ens få chipsröv! Chipshy får man nog dock räkna med, om man får tro bildbeviset av den engelska donnan som BARA äter chips. Läs här och bli sugen.

No comments: