Saturday, February 12, 2011

På bäbisfronten intet nytt

Förutom att Lovisa tjuter som en och vill dricka välling istället för att äta middag. Det är väl en del av hennes hälsofreaksdiet. Lite som barnmatsburksdieten som vissa "vuxna" hänger sig åt.

Eller så är det den där klassikern man bara läst om - att det stora syskonet återgår till bäbisstadiet när det lilla syskonet kommer - alltså napp, blöja, matning och cp-skrik. Bara att mitt barn är så förfärligt överintelligent att hon börjat leka bäbis redan innan Minibella är kommen.

Men någon riktig bäbis lär vi inte se röken av idag på due-dagen. Som hon säger i Fucking Åmål när hon har foten på a-brunnen: "Analsex? Nej, jag känner inget".

För idag känner jag inget. Däremot igår blev jag så stressad att jag började så smått klocka värkar för jag tyckte mig ha sådana. Men så tog jag en varm dusch och gick och knöt mig, och så försvann smärtan och panikångesten över tanken på att tvingas trycka ut en människa genom underlivet med den.

Man vet inget när man är så urbota dum att man förlitar sig på mother nature. Man kan ju inte se in i framstjärten  eller kan man?

No comments: