Friday, February 25, 2011

Förlossningsdröm

Personligen tycker jag att jag var värd en riktigt trevlig liten förlossning efter all skräck jag målat upp inför detta oöverstigliga, vidriga. Det kan ni väl unna mig?

Den här bilden tog jag mindre än en timme innan det sa plopp. Läget var lugnt. Jag hade ganska nyss matats med morfinknark i ena skinkmusklen och saften var serverad.
Ungefär en halvtimme senare sticker barnmorskan Carina hål på vattenpåsen Isabella ligger i. Det är som att trycka på en knapp. Ringklockan till helvetesporten. Hej hej, här kommer vi med en tjock kossa, öppna och släpp in henne vettja. Och Hin Håle, han var inte den som är den, han rev upp porten på vid gavel och ryckte in mig över tröskeln. Och allt jag hade med mig i beredskap var lite knark skvalpande i skinkmuskeln, en mask full med gas samt ett röstregister av djuriska mått. You will have your baby very soon, sa de till Ludde som blev smått chockad. Nätbyxan rykte, kon brölade, blodet sprutade och allt var så där vackert som det bara kan vara på en riktigt gammeldags, hederlig NATURLIG förlossning.

Och 17 minuter står sig nu som världsrekord från hinnsprängning till bäbis på bröst. Slå det om du kan.

1 comment:

Anja said...

Jag kommer vara lycklig över 17 timmar - 17 minuter känns som utopi!!! Gott för dig min vän! Vi hörs i dagarna. Nu ska jag få bukt med mina sammandragningar. Jag kan fan inte andas normalt ikväll....