Friday, February 04, 2011

Köpa? Jag hittar

Jag är en unik kvinna. Jag tycker nämligen inte att det är så jävla ball att shoppa. Gå i butik och dra i plagg, eller än värre gå i skoaffär och lukta läder, sätta svettig strumpa i stövlett. Jag ser mig omkring, men jag ser fan inget, får inga känslosvall eller ens orgasmer när jag ser skodon på hyllor. Vill inte ha några, vet inte ens vilka som är snygga, har ingen koll, bryr mig inte.

Och det vet vi ju, att kvinnor älskar skor och shopping. Alla snipptanter har minst 40 par skor hemma i garderoben, ljuvliga små pumps, välputsade damstövlar, en och annan promenadsko, kanske ett par ballerinaskodon för vardagssnyggheten. Och alla män hatar skor och shopping. De måste dras in i boutiquen, gärna i sällskap av sitt kreditkort.

Men inte jag då - jag shoppar inte, dvs går runt i kläd- och skoaffärer och provar och fyndar, som en drog. Jag är som en man - jag går till de butiker som krävs för det jag behöver. En ny strumpbyxa - take me to HM. Ett par nya stövlar - dra mig baklänges och motvilligt in på Din Sko. Snygg klänning till värsta festen - back to HM. Snart växer det väl ut en snopp på mig som jag bär mig åt.

Kanske beror det på att jag är tjock, ful och gammal men jag har noll intresse att köpa plagg till mig själv. Jag går direkt till barnavdelningen utan att passera dam.

No comments: