Tuesday, February 15, 2011

På den tiden var jag både duktig och snygg

När jag jobbade i det snyggaste kontorskomplexet i nordöstra Lund. På den tiden jag klev ur pyjamasen på morgonen. Och sminkade mig. Och klistrade på ett leende, som gärna fick sitta, för jag var ju ändå glad. Det var tider det.

Nu sitter jag här hemma på fisens mosse och är sur. Och luktar illa. Jag vet inte varför jag luktar så jävla illa, för visst fan tvättar jag mig ibland, iallafall varje dag. Men jag stinker apa av allt man som människa kan osa om man är äcklig. Dålig ande, fotsvett, hårbotten, gammal sur mjölk, sperma, rövsvett och slem. Och gammal svettig gubbe som inte bytt skjorta på tre veckor. Så luktar jag. Och jag fattar inte vart allt det äckliga kommer ifrån. Min man, som luktar på mig, säger att det kommer från mina hjärnspöken, att jag doftar blomma, mumma och fint. Men jag vet fan inte. Jag känner ju stanken från enskilda banken och den kommer ju från mig, vem annars. www.äckelpäckel.com.

No comments: