Wednesday, February 02, 2011

Out and about

Idag är jag och resten av ledighetskommitten på stan. Vissa sitter på bänkarna vid Konsthallen (låtsas de, men egentligen är det spritbolaget, vilket ligger nästgårds, som lockar) och gormar med karaktäristiska fyllo-röster. Och så pensionärerna med sina dramaten-vagnar fyndandes på halva rea-priserna (en kärring före mig i kassan på KappAhl köpte 6 (!) likadana (fula) blusar, bara för att de var så billiga, eeeh grattis). Och så en väldans massa människor i burkatramsiga huvudsjalar och långkjolar. De kan inte jobba för det har Allah sagt, och om hon inte lyssnar på honom som hon ju bör, tycker den svenske arbetsgivaren normalt sett likadant fast tvärtom. Förtryckt bakom burkahelvetet, no job. Och som grädde på moset några halvseriösa studenter ute i fikasvängen, en och annan random arbetslös, någon nattjobbare - och så några sådana som jag. Eller rättare sagt som jag snart ska bli. En sån där med barnvagn - latte, shopping, sovande bäbis, livets glada dagar. Några andra höggravida fetknoppar såg jag ej, men de ligger väl hemma och lider, skäms och väntar, kan jag tro. 80,5 kilogram idag hos morskan, du kan säkert förstå att jag är snygg. Men magen har däremot inte växt sedan sist, Isabella vill visst vara liten, därför blir det återbesök nästa vecka. Gör om, gör rätt. Om hon inte har växt något mer då tar vi ut henne med kniv och våld. Ok, vi säger så.
Published with Blogger-droid v1.6.6

No comments: