Monday, February 07, 2011

Are you trying to tell me something?

Idag satt det en Sydsvenskan i tidningsfacket utanför min ytterdörr. Tack som fan, tänkte jag och plockade in för läsning.

Men. På förstasidan är alltså en artikel avsedd för mig. De försöker skrämma mig. Vilseleda mig. Få mig på "bättre" tankar.

Den handlar om en kvinna som blev förlamad efter ett kejsarsnitt. Hon kan efter 10 månaders rehabilitering nu gå med stödskenor. Under operationen tappade hon 18 liter blod och dog nästan.

Kontentan av det hela: Akta dig för snitt, det är ingen lek, ingen dans på rosor, låt kroppen bestämma, naturligt är bäst.

Men jag blir bara cynisk och undrar vad landstinget pröjsat för att få denna artikel publicerad. Mycket mindre än vad alla dessa "onödiga" snitt kostar dem för att folk är som man säger too posh to push.

För självklart handlar det om stålars. It's all about the stålars.


No comments: