Monday, August 01, 2011

Vinet som talar sanning

Ja hej, då vaknade man alltså klockan sex om kvisten med en smak av rävpiss i munnen. Bäbisen ville ligga bredvid och ha napp. Fick hon. Sedan sov vi en sväng till, närmare bestämt till 9.15 då rävens kiss hade avtagit lite i styrka.

Ser att jag fyllebloggat. Med all rätt.

Vill bara poängtera att anledningen att jag och madame Olsson förstår varandra och har roligt tillsammans är INTE bara för att vi båda har barn. Det var löjligt skrivet. Det är så klart andra gemensamma nämnare som gör att vi spelar i samma tuffa liga - såsom en omåttligt stark humor, det faktum att vi båda är synnerligen verbala och smarta och har en någorlunda kompatibel världsbild.

Sedan är det även oklart varför jag börjar svänga mig med engelska uttryck. Tycker jag att jag är tuff eller?

Härligt var det iallafall att busa i sig fyra baljor vin på uteserveringar i anslutning till Möllevångstorget i Malmö.

Det ser vi till att göra om. Nu - back to brassarna. Assa brassa mandelmassa, som min far (väl?) (varför?) brukar (?) säga.

1 comment:

Anja said...

...och det drabbar ingen fattig! :-)