Thursday, August 18, 2011

När jag blir stor, då blir du liten

Mamma, när du går till ditt dagis, så hämtar Anja dig. Då kan du sitta i vagnen med filt.

När jag blir stor, då blir du liten. Då ska jag byta blöja på dig. Och du ska ha napp. 

Så säger Lolo till mig. Benjamin Butler for real. Hon verkar tro att det funkar så. Att man blir liten igen. Och det blir man ju på sätt och vis. Om man blir riktigt gammal slutar man ofta som väldigt liten och i blöja.

Nu är det väl inte det hon ser framför sig, att jag ska bli en skröplig kärring på hemmet, utan snarare att jag ska bli bäbis på nytt.

 Rafflande tanke!

2 comments:

Anja said...

Haha fantastiskt! Jag hämtar gärna dig på dagis och kör runt dig i en vagn med filt! Snyggt ska det va!

Ulla said...

Du kan köra min rullstol när jag blir gammal tant! Så säger vi.