Saturday, August 13, 2011

Kolhydrats-tjockisar överallt

Jag har aldrig förstått varför folk väljer att vara feta. Särskilt unga människor. Hur hann de med att äta så mycket, röra sig så lite? När gick det över gränsen, när gav de upp?

Nu snackar jag om jävligt tjocka människor, lite småfetma har ingen dött av och kan till och med vara riktigt charmigt, så ta det lugnt. Jag snackar om fem dubbelhakor och hängbuk ner till knäna. Nästan.

Sedan jag började med denna diet, som ju är en livsstil, tittar jag extra snett på de överviktiga. Tänker på hur de mölar i sig pasta, bröd och kakor. Kämpar med sin lightläsk och fettfria majonnäs. Hur lurade de är! Hur hungriga de måste vara jämt. Att de inte fattat hur enkelt det egentligen är.

Skit i kolhydraterna. That's it. Min man är en ny människa. Han säger att han är 20 igen. Hans jeans har förvandlats till bajsbyxor. Själv har jag varit gravid och kan inte riktigt jämföra, men nog fan vägde jag 20 kilo mer i februari än vad jag gör nu.

Lätt som en plätt. Annars kan man se ut som om man gått in i ett fatbooth om man känner för det, men då får man också räkna med att jag och alla andra smala snyggingar tittar snett.




3 comments:

Anja said...

Hahaha vad skådar mitt norra öga! Det här var det sjukaste jag sett. Sluta göra dig ful du som är så förbannat snygg! Är det app till ipad/iphone? Likadant den där låten - den jan ju inte jag via min snygga se lyssna på. Sluta vara mac-tokig!!! :-S

Ulla said...

ah vad tramsigt, jag får spela hiten för dig på onsdag. O så kan du se smala, snygga live! x

Anja said...

Kiss!