Monday, August 29, 2011

Utelåst

Igår när jag kom hem efter min vinarkväll med Snygg-Jenny fick jag inte komma in. Jag hade ju ingen nyckel till porten och min värdinna hade gått och lagt sig med avstängd telefon.

Paniken i det, kan du tänka dig, för en tant från småstaden, som håller väskan hårt tryckt mot kroppen och misstänkliggör varje smygare som passerar, att hon ska stå i en mörk gränd och trycka strax efter midnatt.

Jag gjorde det enda rätta; jag kontaktade inte mindre än 3 människor under loppet av cirka 3 minuter. Hjälp tant, väck Emma, ring hennes karl, let me in.

Hade jag bara haft lite tålamod hade jag ju kunnat vänta snällt på nån granne att komma hem från sin fest och smyga med när han gick in. Och det var precis vad som hände när jag stått där typ en kvart. Tre grannar samtidigt till och med. Jackpot!

Sedan insläppt i själva lägenheten av mannen, som nog tyckte jag var lite väl stirrig. Måhända, men prova själv att stå likt en hora i en gränd och vänta på bättre tider. Prova det du!

No comments: