Friday, August 12, 2011

Hur vi ser ut - sommaren 2011

När det finns för många alternativ - då blir man förvirrad. Då blir det pannkakssmet av alltihopa. Ska man dubbelposta som vissa gör, Facebooka via Twitter, eller via G+ för den delen, som min man gör. Blogga på G+ helt enkelt. Kasta ur sig små verbala lustigheter på Twitter i all korthet. Eller skita i alltihopa. Numera brukar jag bara ladda upp mina foton på Google+. Och i de flesta fall bara dela med min familj. För jag tänker som så att ingen annan bryr sig. Det är ju inte precis 100 individer som trycker like och säger iiiih vad häftigt när jag lägger upp något på Fajsbok, om man säger så. Eller bloggfan, den har inte 100 läsare om dagen som ropar hej varje gång man publicerar bilder på sig själv eller sin avkomma. Och det kanske är läskigt att fläka ut sig och sina barn helt offentligt på internettet. Så att alla kan se, skratta åt och håna. Eller bli horny av all snygghet. Vad vet jag. Ska man bjuda på det, jag är tveksam. Men här är vi iallafall. Sommaren-2011-gänget. Den ene snyggare än den andre. Nu blir det inte mer för den 50-centaren.

Är det höst nu? Vad vet jag, fråga min man, Ludde Svensson, han vet allt om väder, vind och svenskhet. Själv läser jag SMHI och det är ju bara 20% rätt ändå.



















No comments: