Saturday, March 21, 2009

Höjden av orgasmfejkning

Det här var nog bland det dummaste jag hört sedan jag döptes och det babblades om fadern, sonen och den helige anden i mitt stackars lilla öra: Tillåt mig presentera förlossningsorgasmen. En brittisk (vad annars?) dokumentär hävdar att man minsann kan få orgasm när man föder barn. Ja, för barnet går ju samma väg som en penis går in (och ut) och retar fittans slemhinnor och den där g-punkten, och penis i slidan leder ju vanligtvis till orgasm (nej, det gör det fan inte heller). För att uppnå sexuellt klimax under tiden du pressar ut en basketboll genom ditt glädjehål ska du gärna hångla med din man aka förlossningspartner, kanske lite levande ljus och aromatiska ångor för att skapa den där romantiska stämningen. Så får du en härlig orgasm, det gör inte alls ont att bröla fram en unge ur underlivet. 

Eeeeh, va? Minns jag fel? Var inte förlossningen som att resa till helvetet och tillbaka? Försök du att klämma ut en vattenmelon ur ett hål anpassat för en vindruva. Om jag känt någon form av sexuell upphetsning under denna vidriga upplevelse som vaginal förlossning innebar, hade jag fan äcklats av mig själv och stämplat mig som pedofil. Man får vara jävligt hardcore masochist om man njuter av den värsta formen av smärttortyr. Det finns inget som kändes mer avlägset än orgasm när man låg i gynstol omringad av en finsk barnmorska, en gråtande make och en  skrivbordslampa lysande rakt upp i underlivet, till och med långt efter denna makabra upplevelse kändes orgasmer och underlivets varande som sexuellt laddat väldigt olustigt.

Visserligen fick jag ju se en förlossningsfilm under profylaxkursen som förde tankarna till porrfilmsbranchen, men bara för att man låter som en porrhora betyder det ju inte nödvändigtvis att man njuter. Porrfilmsskådisar fejkar väl ändå de flesta av sina orgasmer? Skillnanden mellan ljudet av en plågad människa och en i sexuell extas är ju dessutom hårfin. Jag vill minnas att jag själv lät som en brölande gris som blev åderlåten och torterad till döds, det betyder inte att jag på något sätt njöt.

Här kan du se trailern till denna dårskap: Orgasmic Birth. Man får anta och hoppas att de snart  kommer ut som lurendrejare och skojare, för detta känns bra magstarkt.

Aaah. Och så finns det en annan mycket vetenskaplig undersökning som hävdar att håriga kvinnor får intensivare orgasmer, vilket så klart rimmar fint med det faktum att folk som förlöser är extra håriga eftersom de inte kommer åt att raka sig, eller hur?

2 comments:

Anonymous said...

Vågar man gissa att alla inblandade i dokumentärfilmsproduktionen är av manligt kön?
Väl rutet!

Ulla said...

Det tror jag säkert! Tack anonym.