Friday, March 06, 2009

Herr och Fru Gill

Min man spanar på min blogg och ser inlägget "Rik på kuppen" nedan med dess inledande fraser:

- Skriver du om Rick Gill nu igen??

Haha. Det har jag inte tänkt på att Rick och Inga kanske är släkt. Är hon hans morsa, hans mormor eller varför inte hans fru? Han brukar väl inte vara så knusslig med sitt liggande, så why not.

Apropå det här uttrycket jag gillar att använda:

- Så gick det till, Fru Gill

Det visar sig att jag fullständigt missuppfattat det. 

- Hur står det till, Fru Gill

Ska det vara. 

Och det var Lasse Berghagen (Bajshagen i folkmun) som sa det i Lördagsunderhållningsfarsen "Tjocka Släkten" någon gång under tidigt 90-tal till Inga Gill när han ville veta poängställningen mellan de lag av släktingar som deltog i denna förnedringstelevisionstävling. Och Inga var inte sen att skapa sin egen paroll:

- Hur står det till mellan lagen, herr Berghagen?

Nu gick tydligen Inga ur tiden år 2000 (vilket jag missade), men vi minns henne fortfarande som korvstoppade Edith i köttdisken på Varuhuset. Och Rick, han ljuger om sin ålder på Facebook och låtsas vara född 1970. Ha!

No comments: