Wednesday, March 11, 2009

Burkino hemma i badkaret

Oh vad jag skrattade gott, fast bara inombords, idag på gymmet. Det var en kvinna som jobbade i en av maskinerna. Hon gjorde fel rörelse såg jag - hon böjde på ryggen istället för på knäna. Så dumt. Men det var inte det som var det skrattretande tokiga.

Nej, det var det faktum att hon hade hijab på sig. Slöja, långärmad tunikablus och långkjol. Medan hon jobbade i maskinen (med fel övning som säkert gjorde mer skada än nytta) och det såg naturligtvis helt sjukt ut. Svettigt, obekvämt och fladdrigt med allt tyget. Och så Converse-skor till det. Du fattar, så sjukt.

Om hon ville undvika att vara sexig måste jag ju dock erkänna att hon lyckades. Men detta konststycke lyckades jag ju själv med precis lika bra i mina gymkläder, thank you very much. Vad fan skulle hon i gymmet att göra i denna mundering? Det finns ju faktiskt gym för bara kvinnor om det är så att hon tror att eventuella män i lokalen skulle bli kåta på feta morsor i t-blus och innebandybyxa. 

Jag vill dock passa på att upplysa om att hud är inte nödvändigtvis sexig och alla män är inte per automatik potentiella våldtäktsmän och gläfsande hundar.


Här ser du däremot en som är sexig i sin hijab. Hoppas hon får ligga.

No comments: