Tuesday, March 17, 2009

Pet Shop Boys på Twitter

Pet Shop Boys är i ropet just nu. Kan vara det faktum att de firar 25 år som artister och att de således  vann en Brit för Outstanding Contribution to Music i år. Och så släpper de sig så klart med nytt fantastiskt material, du har väl inte missat Love Etc.

Neil Tennant är en av de mest vältaliga och kloka människor jag någonsin stött på. Allt han säger håller jag med om, allt blir lag. Chris är däremot mer blyg, söt och skojig. 49 år och fortfarande tonåring, och ja, det funkar bra, det går hem.

I morse var de med på GMTV med Lorraine. Jag hade satt en reminder i telefonen, men lyckades ändå missa inslaget eftersom jag var tvungen att sova efter att ha blivit uppjagad av en hungrig klockan 7 efter 5 timmars sömn. Vad gjorde väl det - allt går ju i repris online.

Dom ser fortfarande coola ut, de ÄR fortfarande coola. Någon tyckte att huvtröja, keps och glajor var fel på en karl som fyller 50 i år. Nej, enligt samma princip som att det inte finns något som heter för kort kjol och att även folk över 30 kan ha långt hår, får Chris klä sig i sin vanliga uniform. Och Neil är ju sjukt stilig, synd att han är bög kan man tycka om man vill ligga, undrar om han använder botox.

Självklart gillar dom Girls Aloud. Och självklart twittrar dom.

I slutet av intervjun reser sig Chris upp och halar fram sin mobilaja från jeansfickan. 
-Måste ta en twitpic till vår Twitter.
Och så tar han en bild på Neil och Lorraine i soffan som han live-twittrar i direktsändning. Och jag, jag älskar't.

No comments: