Friday, March 20, 2009

Var ska jag bo om inte på gatan?

Nu börjar jag hetsa mig själv om allt som måste fixas i Sverige. Bostadstrixandet. Var ska jag bo? Lund C - good luck. Värpinge, Ladugårdsmarken eller varför inte Bjärred? (Bjärred tog min oskuld nu ger jag dom ett barn). Malmö kan vi inte bo i för det är ju en muslimsk stad. LKF som sket i det blå skåpet och slängde ut mig ur sin kö utan giltiga skäl. Får man bostad om man inte har fast jobb - nej förmodligen inte. Måste bo på Thulehemsvägen, stackars samtliga inblandade. Och dagisplats - borde man inte stå i kö vid det här laget? Fixa CV:n och skaffa jobb, klippa sig därtill - hur fan ska det gå till när landet är arbeitslos? Eller är det som Annie säger, det finns jobb för de som är bra, bara cp-n som är arbetslösa? Hoppas det. Registrera äktenskapet, mannen, barnbidragsansökan, bostadsbidrag, föräldrapenning, a-kassa, socialfall.

Och då har vi inte ens nämnt allt jag måste fixa innan vi lämnar denna sidan. Allt ska boxas in, skeppas eller slängas, förkastas, ges bort eller i bästa fall säljas. Snacka med myndighetspersoner, fixa snygga referenser för bostad och jobb, ansöka om skatteåterbäring, boka flygbiljett till Sverige i Juli, packa, städa, tömma.

Och mitt i alltihopa ska man hinna leka med sin lilla bäbis, ha ett fungerande samliv i äktenskapet, umgås med dockorna så mycket som möjligt innan man far sin kos.

Fy fan vad pressad jag är. Men framstjärten ser ljus ut, visst gör den?

No comments: