Tuesday, March 24, 2009

Frågelådan

Det här med frågestund är något som de s.k. superbloggarna pysslar med, de med många läsare. Nu inbillar jag mig inte att jag skulle få några frågor om jag öppnade min box, och jag tror inte heller jag skulle vilja svara på godtyckliga frågor från Bengt och Bedrup, så jag har helt fränt lånat några av frågorna Pernilla Wahlgrens fans ställde till henne. Lika bra det ju! Here we go.

Umgås du mest med folk med liknande yrken som dig själv, eller även sk vanliga som mig, som sliter inom vården?
Jag umgås gärna med folk i andra branscher. Jag har till och med vänner som jobbar inom vården, både undersköterskor, sjuksköterskor och läkare - så härligt öppen är jag!

Beskriv dig som person med 6 ord?
Rolig, ärlig, ifrågasättande, fräck, lojal och snygg.

Vilken/vilka är den absolut vackraste sång som du skulle kunna tänka dej att sjunga inför en publik? 
Utan Dina Andetag med Kent gjorde jag väl bra? Eller Power of Love var ju annars också en höjdare...I övrigt kan jag inte riktigt tänka mig att sjunga inför publik, det är bara om jag måste. Trots att jag sjunger vädligt fint. Det tycker iallafall Lilla.

Vilka mänskliga drag är de värsta du vet? 
Dumhet, andlighet, översitteri, snålhet, långsinthet, elakhet, fulhet, missunnsamhet, falskhet, oärlighet, nakenhet i onödiga situationer

Om du skulle byta yrke, vad skulle du arbeta med då? 
Jag skulle vara datanisse och pula med grafisk design, Photoshop och InDesign.

Dina klänningar ser svårtvättade ut. Tvättar du dem själv eller lämnar iväg?
Jag tvättar dom själv hemma i tvättmaskinen, hör och häpna.

Läser du Hannah Graafs blogg?
Nej, visste inte att hon har en sådan, handlar den om hennes bröst? Då vill jag nog inte.

Hur ser du på barn och tv-tittande..min ettåring älskar nämligen tv, men hur bra är det eg?
Jag tror det är jätteutbildande och kul att se på TV, om man bara väljer rätt program.

Vad har du för planer för sommaren?
Jag skippar det mesta av sommaren - i Brasilien är det ju vinter i Maj, Juni, Juli när jag är där. Summer is overrated!  Och av sol får man cancer. Den 12e Juli har jag picknick på Hampstead Heath - kom gärna och kolla in alla Lillas nya skills hon lärt sig i Brasseland. Sedan flyttar jag till Sverige. Jag ska skaffa jobb är det tänkt, men har för avsikt att svänga upp till Öland först, om Anja vill ha mig.

Vad har du för utbildning? 
Jag har 297 högskolepoäng men ingen examen. Beat that. Fast jag har sökt Pressvetenskap C till hösten så med lite flyt och disciplin kan jag kanske plocka ut en Fil. Kand. till jul.

Tycker du att UGG-skor är snygga, äger du något par?
Nej, dom är jätte-uggly, fast en gång fick jag ett par av Mr McManus som jag var tvungen att låtsas att jag gillade. Dom blev fullständigt nergeggade en blöt kväll på Mixern och blev sig aldrig lika efter jag kört dom i tvättmaskinen. Ledsamt ju.

Vad är det absolut pinsammaste du har gjort på scen?
Muppet Show i Nians Revy. Jag var Kermit, Lotta var Miss Piggy och så var det Sverre på pianot. Min farsa som satt i publiken hade inte ens fattat att det var jag, tack vare grodmasken.

Jag undrar vilka dina favoritböcker är?
Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö av Håkan Nesser

Har du städhjälp hemma?
Nej, ser det så ut...

Vad använder du dig av för hudrengörings produkter? Din hy är alltid så fin.
Tack. Jag tvättar ansiktet med handtvål för min tvättkräm från Apoteket är slut. Sedan smörjer jag in med Oil of Ulay för det luktar som min Mormor.

Jag har länge tänkt att du är så himla härlig... hur blir man så hääärlig som du är?
Tack du, ja det är inte lätt att vara så himla härlig jämt kan jag säga dig, men jag gör så klart mitt bästa och med lattjolajbanslådan öppen, en räv bakom örat och en glimt i ögat blir det än lättare.

Nu håller visst Pernilla på att svara på dessa frågor och fler därtill. När jag var 9 år älskade jag Pernilla och jag har fortfarande ett gott öga till henne - kanske för att hon är så hääärlig. 

Läs här för att jämföra och kolla vem av oss som egentligen är härligast.

3 comments:

Anja said...

Jag vill ha dig!!!

Nina said...

Hi hi, visste du att Kim Novak va min gamla chefs mamma? Jag kanske kan fraga honom vart hon badade...hi hi

Ulla said...

härligt, härligt