Saturday, February 28, 2009

Flatshare from hell

Du kan ju ropa chip om du var en av dom som var med på något av följande sjukt oattraktiva flatmates-scenarior, mig veterligen är de alla tagna från verkligheten och jag ropar chip på alla som involverade mig, johodutack.

Self-contained studio flat £180/week - en gubbe höll visning av denna drömlya, och man kunde sitta på sängkanten och steka sin bacon och sina ägg. Lukta skitgott i hela lägenheten och disken ställde man på spisplattorna, var annars? CHIP! Jag såg den, men ingen jag känner valde att flytta in.

Double bedroom to let, close to all amenties of Camden town £140/week - det rörde sig om ett rum fullt med gamla heltäckningsmattor och målarpytsar och bråte överallt (men det ska vi rensa upp). För att komma dit var man tvungen att gå igenom en sjukt flott indisk restaurang, sajonara everybody, upp på övervåningen, toalett delades med restauranggäster under öppettiderna och det fanns även en duschkabin där inne på cubicle-toaletten (hej, förlåt att jag kommer i min handduk restauranggäst med curryrännskita, jag bor här och ska bara duscha lite). CHIP, jag var där och sa nej tack och vad fan. Än idag kan man skåda denna av hälsovårdsmyndigheterna igenbommade restaurantsylta på Kentish Town Road och undra vad i helvete mannen tänkte som försökte hyra ut vidrigheterna på våningsplanet ovanför.

Selfcontained studio apartment, close to Archway tube £160/month - Mannen som öppnade ytterdörren var barfota och luktade kattkiss. I hans lilla fula councilflat hade han ett extrarum i vilket han pressat in en kokplatta och ett litet kylskåp- det kallas studio, här kan man tjäna sig en hacka, tänkte gubbjäveln och jagade katten att kissa ner madrass och matta - välkommen att flytta in om du är idiot. CHIP - jag kom, jag såg, jag stegrade ut för att aldrig returnera. Fy fan.

Shared flat close to zone 1, Central London, Lambeth Road, Elephant & Castle - cirka 3-4 sovrum, dela med likasinnade ungdomar, trevlig lya med närhet till centrum. OBS hake: Duschen är belägen i ett av sovrummen. Alltså - i ett av sovrummen står en duschkabin där alla ska tvaga sig. knackelibang på dörren - "flåt jag måste duscha, jag ska jobba", "fy fan förlåt mig men jag ligger, är full och måste ligga lite till, vad gör du i mitt sovrum" , "jo men här är duschen, släpp in mig, jag måste komma till!", "ajaj, kapten, välkommen, jag drar upp täcket då". Haha, det var inte jag, det var Sven va?

Heltäckningsmatta på toaletten - ja men varför inte, skönt för nakna kissefötter om morgonen ju. Närhet till tunnelbanan - supersmidigt när man ska resa till jobbet ja, men extra skönt när tunnelbaneråttorna kravlar sig ut genom väggarna och besöker lägenhetsköket där de kan knapra pasta och brödskalk - det bjuder vi på. Centralt belägen med gångavstånd till Oxford/Piccadilly Circus - här har du det ultimata flatsharet på Edgware Road - dela rum med 3 andra svennar för ynka 60 pund per skalle och vecka. Toalettpapper stjäl du på puben i storrulle, det är ingen som har råd med sådan extravaganser här inte. Squat squat squat - här kostar det gratis, men du får leva med att vi har knarkpartaj och spritefterfest Måndag- Söndag, wo-ho-ho, man lever bara en gång, man lär så länge man har en lever, rave is da shit, headbang, strippåle och bergsprängaren tutar på köksbänken jämte gammal disk och spya, välkommen till oss.

Älskar't.

2 comments:

Svenny said...

Javisst var det! Och toaletten hade vi pa balkongen. Mysigt kallt pa vinternatterna. men det var pa 90-talet och man var ung sa det gjorde inget!

Anonymous said...

Il semble que vous soyez un expert dans ce domaine, vos remarques sont tres interessantes, merci.

- Daniel