Tuesday, February 17, 2009

Hor-vågen och cp-gympan

Vad jag hade sett fram emot att väga mig på Olles våg idag. Gymsessioner varje dag hela veckan Måndag till Fredag, duktig fetknopp i crosstrainern, plastcykeln och låtsasroddbåten, två maskiner och en skumgummiboll på det och så ett par tummy sessions som grädde på potatismoset. Så jävla snygg och duktig man känner sig nu va. Nu jävlar ska vi se resultat.

Men. Vågen visar exakt samma resultat som innan jag startade mitt nya liv som gymfreak. Exakt samma fula övervikt, bara lite extra fett, bara lite mindre muskler. Där sitter fettot och får skämmas.

Hur kunde detta hända?

Tänker på chokladkladdkakan jag bakade i fredags, den med blockchoklad. Eller den på bara kakao i Onsdags. Lite chirre ska man ju ha på Fredagkvällen. Med dip. Lördag firade vi med pizza och en feting Ben & Jerrys - det var ju Valentino. Och så lite vino på det, en och en halv flaska kan man lätt hälla i sig över en helg, sug och svälj. Söndag, why not go to Eds Diner och mumsa det som mumsas bör; hamburgare, lökringar, pommes och milkshake, johodutack. Och så hemma på kvällen fruktsallad men med massa nötter och så fanns det ju kvar av den där roliga sprutgrädden från i Fredags, den tar vi sa poliskonstapeln.

När man tar det med i beräkningen kanske det är mer av en bedrift att inte ha gått UPP i vikt. 

Men jag VAR ju så duktig på gymmet, visst fan fick jag belöna mig själv med mums-mums? 

Du din hora, denna vecka blir det gym varje dag och vatten och hårdbröd till middag. Utan smör. Skärpning.

No comments: