Thursday, February 19, 2009

Älskar't

Åh, jag gillar like-funktionen på Facebook, att man genom ett snabbt klick kan berätta för någon att man håller med, att det är bra, bättre, bäst - utan att man för den sakens skull måste skicka långa e-mail eller ens vägginlägg. Man kan gilla ett foto, en status, eller ett inlägg på egen eller andras sida. Så kan man tex skriva Ulla äter banan, och jag gillar't. Skitbra.

Men vad heter det på svenska facebook, är det någon som har det (är inte det töntigt)? Finns det en älskar't-knapp man kan trycka på så är det ju jävligt coolt, är det så?

5 comments:

Svenny said...

Jag skulle vilja att det fanns en knapp som sa att man inte gillar det! Typ, Ulla vinner i singstar. Jenny DOESN'T like this!

Ulla said...

Ja den kommer nog snart, hatar't-knappen!

J said...

den finns. ogillar. kommer upp som alternativ efter att man gillat något. FAN vad jag hatar att dom försvenskat min fejsbook.
jag har numera vänförslag, kommentera, gilla och andra cpskadade översättningar att tampas med. HATART

Ulla said...

Ja men det voidar ju bara att man gillade det, man kan ju inte klicka att någons status eller annan skit suger, dvs att man hatar't eller ogillar't, fast det kanske ofta är att man vill DET!

Ulla said...

Kan man inte välja språk förresten? särskilt om man bor utomlands...hur funkar det?