Saturday, February 07, 2009

Jag citerar mig själv

I morse när jag låg smått sömnlös och bakis-torr i strupen kom jag på mitt nya motto, och en slogan som kanske kan ersätta de snygga Camdencitaten ovan om jag känner att jag inte kan stå för dem längre i och med min nya livsstil. Så här lyder det:

Den som har tråkigt, är för tråkig för att roa sig själv

Och med det vill jag säga att den som klagar att han har tråkigt inte är tillräckligt skojig och påhittig, om man bara kan tänka kluriga och roliga saker i sin hjärna har man aldrig tråkigt. Jag har aldrig tråkigt! He who is bored is too boring to entertain himself, som John Doe skulle ha sagt.

Jämte min gamla klassiker, Allt blir mycket roligare om man är snygg, blir det bra som motto i livet om jag någonsin skulle bli intervjuad och frågad en sådan sak.

No comments: