Wednesday, February 11, 2009

Det var då själva fan

Nu har vi vart på pubquiz igen, samma som för två veckor sedan, och tror du inte att de fem korna från Svedala hamnade sist igen? Jo, för fan. 

Trots att Olle kläppte den matematiska koden, Emma visste att staten i fråga var Ohio, Mawia hade imponernade kunskap om Jimi Hendrix och Sofie kunde namnet på nån biorulle - inte fan hjälpte det, sist kom vi och skammen fick vi bära. Själv kunde jag inte ett skit som inte samtliga andra losers och gubbjävlar i lokalen också kunde, så jag kunde lika gärna gått hem och kammat mig direkt.

Men om man däremot inte anser att allt handlar om att vinna eller försvinna, så var det hela en angenäm afton med fina dockor och goda halvpints med Leffe i glasen.

Det är bara så påtagligt genant vilken dålig självbild jag har. Här har jag gått och trott att jag är både intelligent och allmänbildad. Dra den om rödluvan. Dessutom, vilket är än värre, har jag inbillat mig att jag är snygg. Typ en liten söt flicka, har jag trott att jag var. Men det visade sig, såg jag i gymspegeln idag när jag stod kutryggad i en trappmaskin, att jag var blekfet, rödmosig i ansiktet och helt enkelt riktigt oattraktiv. Det trodde man inte.

Nu går jag och lägger mig.

No comments: