Tuesday, May 05, 2009

Tillfälligt avbrott

Igår var det blixtar och dunder, Tor slog med sin åskhammare. Jag märkte inte så mycket av det, eftersom jag befann mig i Villa Lobos shoppingcentre, var annars, bara att all ström plötsligt försvann och det blev mörkt. Burger King-personalen stod handfallna med halvstekta burgare, Flipflop-butikens anställda satt plötsligt i becksvart. Mysigt.

Men tydligen gjorde detta åskoväder att stora delar av stadens trafikljus slogs ut. Trafiken blev ett kaos, ingen visste vem som skulle köra först och när. Därför kvaddade Farfar bilen lite senare. Tur man inte var i den, tur Lilla inte var i den, tur ingen blev skadad.

Han säger att han känner sig naken, pelado, utan sin bil. Och det kan man ju förstå, det är lite som jag och min dator. Eller jag utan Guran.

Nu ska vi gå till trafikskolan och mäta Luddes armar eller vad man nu gör i ett brasilianskt medical test. Kanske kolla hans synskada. Sedan skaffar vi en liten egen bil att köra. Vrum.

No comments: