Tuesday, May 05, 2009

DuuVD

Kan någon vänlig själ förklara för mig vad vitsen är med olika DVD-regioner beroende på var i världen man befinner sig? Okej, detta kanske är tekniskt halliballoo som jag med min lilla hjärna inte fattar, så skit i det. Men. Det finns en funktion på datorn där man kan ändra region i sina settings, så att man på så vis till exempel kan titta på brasiliank film i sin engelska laptop. Så långt snyggt. Men. detta kan man bara göra 5 gånger. Sedan låser sig datorn i den senast inställda regionen och man kan bara kolla på DVD:s från denna region. Va? Om det nu går att ändra, varför finns det ett max på fem gånger? Det skulle jag gärna vilja få förklarat för mig. För detta framstår ju som fullständigt ologiskt idiotiskt cp-skadat de luxe, eller hur.

There Will Be Blood, heter för övrigt en sjukt bra film jag såg häromdagen. I drink your milkshake, I drink it up! Fördjupa dig gärna i denna rulle på www.idrinkyourmilkshake.com, den har till och med vunnit Oscars och då vet man ju att det handlar om kvalitet. Blindness har jag också sett, men den kändes en smula ologisk. Varför blev inte Julianne Moore blind, liksom? Och varför kunde hon inte göra mer coola saker som den enda seende människan? Typ sno maten och förhindra att alla kvinnor blev våldtagna, hon själv inkluderad? Ologiskt! Nu tittar vi på The Shining, en s.k. klassiker. Mest spooky är när barnet pratar med Tony, den lilla pojken som bor i hans mun. Usch!

1 comment:

Anonymous said...

Aha, ännu en gång är du i behov av ekonomisk analys. Tur att jag finns. Ang. DVD som ej funkar: det är inte konsumenterna som tjänar på ett DVD:er är CP-skadade, det är producenterna. Producenterna kan ha olika priser på olika marknader om de trixar med produkterna så här. På så vis kan de tjäna mer, de tar mer från de rika, svennarna, än de fattiga, brassarna kanske, istället för att ha ett pris för alla, brasse-priset, eller vad tror du?/c