Friday, May 29, 2009

Recept på en bra dag

Först går man till Bella Paulista och käkar Paradismackan ackompanjerad av min favoritdryck - ananasjuice med mynta (den har gått om pinten, förlåt). Här är vi. Notera att Lilla ser ut attsitta och bada i min juice, så god är den. Och att Ludde Korvy kliar sig på halsen och djunger All My Loving på en av bilderna, haha. Mackorna ser kanske lite i kladdigaste laget ut, men fy fan vad mumsiga. Jag kläppte även en efterätt, en mousse med jordgubbar, men den var jag så sugen på att jag inte hann ta bild innan den glidit ner i glupskans strupe. Skitsamma, matbilder är ju ändå bland det tråkigaste som finns, näst efter dagens outfitta.

Sedan vidare till bokaffären Livraria Cultura, som är snyggare än alla Borders, Waterstones och Books etc i hela London. Kolla in trädjuren! På barnavdelningen kan man sitta inne i en trähäst och läsa böcker, gissa om jag och Lilla satt där inne bland jordgubbs- och banankuddar som en del av fruktsalladen, fy fan vad snyggt. Anledningen att hon ser gnällig ut först är så klart för att hon var hunrich. Men sedan blev alla glada och vi läste en bok på engelska om en Kompositör som dog, den var kul.
Sedan kom vi hem och då hade Farfar köpt en urskojig present till Lilla, och hur det såg ut får du se i nästa avsnitt, det kommer att bli dödsspännande.

1 comment:

Maria said...

Antligen en bild pa tant ocksa, ar det sa du ser ut nufortin, snyggt som kattskit i valling!