Friday, May 29, 2009

Dagens O-hjältinna: Vårtkärringen

Det trodde du aldrig att jag skulle säga va, men där fick du lika mycket tji som Bengt Fahlström i Barnjournalen fick av Alexander Andersson för cirka 20 år sedan.

Enligt mitt anställningskontrakt finns det ingen skyldighet att utbetala bonus. Restaurang-managernas bonus är för övrigt prestationsbaserad, min kommer två gånger om året som ett hett efterlängtat brev på posten. Men eftersom jag inte jobbat där det senaste halvåret förväntade jag mig ingen bonus. Men där var den, och nu är det jag som skrattar både bäst och sist och bokar mig ännu en paradissemster. 

Tjofaderittan, kniv i länsmans rygg, Vargen vrålflinade urtjusigt, här kommer Pippi Långstrump.

----------------------------------------------------------------------------------------------
En dag senare: CP-fyllekärringen i Payroll mailar och säger oj herregud jag råkade visst betala din vanliga lön för jag var så bakfull, kanske till och med fortfarande full höhö, det var ett misstag, jag får dra det från din nästa lön, det är ok va?

NEJ DET ÄR FAN INTE OK, JAG HAR REDAN SPENDERAT ALLA PENGARNA, IALLAFALL I HUVET. 

Usch vad jag hatar Ed's Kuk-Diner och hans värdelösa anställda horor, patrask och idel idioter.

No comments: