Thursday, May 21, 2009

Redo för Beach-09



Nej, med solskyddsfaktor 50 (jag) respektive 60 (lilla) blir det ingen bränna. Men heller ingen cancer, så tacka fan för det. Ubatuba är som man säger en hidden gem, iallafall under det brasilianarna kallar vinter. Winter Shwinter, säger jag. Sol och brännheta grader är vad vi svennar kallar sommar, vi behöver inte 35 och kokhett wasser. Men några svennar såg jag inte, trots Annette och hennes ubatuba.se, där hon vurmar för Ubatuba och de turer i området hon och Thiago håller i. Jag är rädd för saker som ubatuba.se och deras gäng, deras äventyrsvandringar och deras goa stämning svennar emellan. Tur att jag slapp träffa dom. Tur att det bara var jag, lilla familjen och stranden - ingen annan. Kanske någon enstaka local och en hund på hjul. Det var kul - en hund på hjul, ser du den, can you find Wally?

No comments: