Tuesday, May 05, 2009

En brasiliansk lekplats


Så här såg det ut på en brasiliansk lekplats idag, någonstans i Sao Paulo. Lilla var inte skitimpad av gungan, mer nollställd, medan de vuxna larvade sig och gjorde ljudeffekter. Ska det va så, att man blir en tramsig tönt bara för att man har skaffat bäbis, varför kan man inte vara tuff och häftig fortfarande? Jag försöker allt vad jag kan att vidhålla min fräsighet, men ibland smälter jag som den ostbit i sol jag är och larvar mig med bäbisspråk, tramsiga egenkomponerade sånger och puss-puss nästan jämt. Nästa steg vore att byta profilbild på Fejjan och sätta en med bäbisen, men DET vore väl ändå att ta i.

När Farmor pratar med Lilla sätter hon ändelsen -inha på alla ord. Ja, alla. Pequeninha peladinha felizinha macacinha bonecinha. Det du!

No comments: