Thursday, May 21, 2009

68 centimeter snygghet

Idag har vi varit hos en brasiliansk doktor. Inte för att någon var sjuk, men för att vi kunde. Det drabbade ingen fattig, som Farfar Sture så stöddigt sa. Lilla hjärtat pickade och alla armar var i led. 68 centimeter lång och 7,4 kg visade vågen. 44 cm hattstorlek. Och AD-droppar utskrivna. Sånt trams sysslar man inte med i England inte. Bara i Sverige och Brasilien ska man ha vitamin-drops. Vad händer annars? Jag har inte märkt något. Min docka har aldrig haft tillstymelse till sjukdom. Mina barn är inga apor.

Det kunde man dock trott igår när vi var på Sao Paolos zoologiska trädgård. Stället var fullt av gallskrikande skolbarn i grupp. Sådana där riktigt irriterande och överexalterade. Så står man där bredvid dem och tittar på schimpanser. Och de kommer i extas över 1000 apors coolhet. Tills de vänder sig sidledes och ser vad jag har i min BabyBjörn-sele. En liten blond apbäbis. Och detta blir genast mycket intressantare än babianerna. Alla vill säga Linda, Bella, Bonita. Hade jag fått 10 reais för varje person som tog mitt barn i handen hade jag varit riktigt jävla rik nu.

4 comments:

Anja said...

Nu heter det bara D-droppar i Svedala. Läs mer om du vill veta, t ex här: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_368006.svd

Lovisa är lika stor som Elsa var i den åldern. Kanske är hon lite större t o m. Vi var aldig och kollade vid 6 månader (vid 5 ½ och nästan 7 månader istället). Detta innebär nog att de i juli kommer att vara ganska nära i storlek. Det går ju saktare i ökningen efter halvåret...

Vad mysigt ni ser ut att ha det. Det är inte utan att man blir avis när man ser bilderna från Ubatuba mm. Hääääääärrrrrlllliiiiggggttttt för er!!! ;-) Förhoppningsvis har temperaturen stigit till över 20 grader i juli när ni kommer hit. Längtar och saknar.

Puss och kram!

ps fick du mms:et på Elsa i trippelblusen? Kanske inte kan ta emot på Londonmobilen? ds

Ulla said...

Jaså då får vi byta till droppen D när vi kommer till Svedala, rätt ska va rätt!

Jag fick mms, men jag kunde inte se det, för då vore jag tvungen att gå in på internet via telefon o ladda ner, o det kostar skjortfan, så du kan väl mejla bild istället!

Tax. Kyss.

Anja said...

Ja det kan jag göra, eller lägga upp på bloggen om sisådär 100 år...

Anonymous said...

Amiable post and this post helped me alot in my college assignement. Thank you seeking your information.