Wednesday, May 06, 2009

Besatt

Den som har en iPhone, gör dig själv en tjänst (eller otjänst) och installera spelet Flight Control. Inte sedan mina Tetris-storhetsdagar någon gång på 90-talet har jag varit så flink, sugen och besatt av ett spel som jag är nu. När jag lägger mig i min lilla enkelsäng om kvällarna flyger det flygplan på insidan av mina ögonlock, som jag måste landa. Jag fullkomligt nollställer batteriet i min mans iPod Touch varje dag för att jag sitter och landar plan. Jag har landat över 10,000 plan nu ska du veta. 59p kostar den lilla applikationen, och med den kan du roa dig hela dagen lång, allt annat försvinner in i bakgrundsdimman och blir oviktigt när du landar flygplan.

Och mitt highscore? 161. Slå det om du kan! Jag tänkte försöka slå det själv senare idag. Watch me and learn.

(ja, jag tog en bild på skärmen som bevis, www.sjukihuvet.com)

No comments: