Wednesday, May 06, 2009

Chips byggde denna kropp

Var det någon som var enfaldig nog att tro att jag skulle bli smal av brasiliansk semester? Det kan ha varit jag isåfall, men ack vad jag bedrog mig. 

Det vore ju rent idiotiskt att gå på diet när maten är som godast, man kan både banta och sova när man blir gammal, eller hur. Nu när man till och med blir tjock av frukt, och när majsbrödet smakar mumma, ostarna är feta och fina, pizzorna kommer med palmhjärta, sjokvis med kronärtskocka och 20 liter ost, sockerrösjuice, carambolasaft, drickyoughurt, kokosglass, fina fisken och stekar som smälter som skit i munnen - då är det väl inte läge att hålla igen och säga nej tack jag kör.

Visst, man kan inbilla sig att jag ska svettas bort fettet på badmintonbanan, men det vet ju alla att den late hellre sitter på arslet i en stol och läser, skriver, pysslar. Med en glass i näven.

2 comments:

Lina said...

Det gor du sa ratt i! Varfor inte unna sig alla godsaker nar du kan ata nyttigare hemma i Sverige?

Nej usch, skit i dieten!

Kram Lina

Ulla said...

Ja, eller hur. Jag kan va lite mullig, och lika glad är jag för det, men gladast är nog röven!