Tuesday, October 04, 2011

Så flörtar du i Wordfeud

Glöm alla ostiga dejtingsiter. Nu kan du flörta och skaffa ragg via Wordfeuds chatfunktion. Det är tydligen vanligt, det kan du googla dig till om du inte tror mig. Står det på Google så är det sant, det vet alla. Finns man inte på Google så finns man inte alls.

Du tror du ska ta en match Alfapet i all enkelhet. Du väljer random opponent. Och vips ploppar det upp en "mörk, stilig främling" - det ser man ju på miniatyrbilden om inte annat. Och vad intellektuell han verkar, i orden han väljer. Eller?

En gång var det dock en skojare jag spelade med som inledde skarpt med att lägga H_O_R_A. Det kändes inte så fräscht. Annars är det ju helt ok att lägga snuskord, bara det ger många points. Jag har själv lagt R_Ö_V för 29 poäng. Jag är dock ingen hora, skulle inte lägga K_U_K för sex (ballaste ordvitsen ever, I know).

Men jag chattar inte gärna i WF om annat än det som gäller själva spelet. Sån är jag, mitt på det torra och la-di-da, ingen lust, inget att förtälja och vill inget veta, sån är jag.

Det är intressant också, vilket jag märkt i sociala sammanhang jag befunnit mig i nyligen, att man inte längre säger att man ska lägga till varandra på Facebook, utan "Vad har du för användarnamn i Wordfeud?" Ullaguran så klart, vad annars.

Och på kvällarna ligger jag och min man bredvid varandra i bädden och spelar WF, fy farao va rumanteskt det är. I_D_I_O_T sa han till mig igår, men det var nog bara på skoj.

Den natten kramades vi extra länge.

6 comments:

ch said...

öh, som bamse och brummelisa

Ulla said...

Ja fy fan, det lät äckligt. Det gjorde vi inte. Det blir ingen Brumma.

Nina said...

Vi spelar Scrabble på iphone iställer, men det är väl nästan samma sak. Fast på engelska.

hakbor said...

Ett tips i all enkelhet - om det bästa man kan få ut av sina sju brickor verkligen är H_O_R_A funkar det förvånansvärt ofta med HOAR.
Vad man verkligen väljer kan hänga på om man spelar mot "maja95" eller "I-AM-YOUR-GOD!!!".

Unknown said...

Jag vill minnas att i ordspel.se så fungerar ordet hoareeller? I wf fungerar det iaf inte

Unknown said...

Hoare eller? Skulle det stå....