Tuesday, October 18, 2011

No poo

Idag ska jag sluta med blöja. Varför har jag blöja?

Sa ju Lovisa i söndags, knappt en månad innan treårsdagen.

Visst serru, sa jag och tog av blöjan och ställde pottan på parkettplats, mitt framför TV:n, mitt framför Mamma Mu, Kråkan, Charlie, Lola, Bamse och hans vänner.

Och nu kör vi blöjfritt hela dagen lång, än så länge bara med små olyckor.

Min mamma berättar att jag sa exakt samma sak:

Nu ska jag sluta med blöja, sa jag. Sägs det.

Och jag, som så klart var ett VÄLDANS moget barn, sa så redan som två-åring. Varpå min bror, som är 13 månader äldre än mig tyckte lite surt att:

Va? Ska vi?

Han är på intet sätt efterbliven idag, men när vi var riktigt små trodde folk att vi var tvillingar. För att jag var så stor, duktig och framåt i utvecklingen. Sägs det.

2 comments:

Anna said...

Kommer att gå kanon. Mitt kusinbarn som inte är så jätteförsigkommen (blyg och myyyycket för tidigt född) annonserade när hon var ganska prick 2½ att från och med nu var det dags för trosor, inte blöja! Och jajamensan, första veckorna hände det att hon kissade på någon gräsmatta eller så, men annars gick det som smort. Heja Lovisa!

Ulla said...

Det finns tre alternativ för skitandet: 1.toaletten 2. pottan 3. det blå skåpet