Wednesday, October 05, 2011

Dagens horskåp

I mitt horskåp idag kan jag tänka mig att det stod:

En flaska sugenhet
Ett paket självförtroende
En kvarts butelj can-do attitude
En liter stabilitet
Ett kilo lojalitet
Bara en liten klyfta sjuk humor
och en knivsudd pinsamhet (det var när jag ryckte upp toalettdörren för en pissande kille)

Farbrorn ville inte ens se mitt i väskan ihopskynklade cv, utan litade helt på mina goda referenser och min ärliga, snygga uppsyn.

Welcome back, sa dom, och kysste (nästan) mina fötter. Åtminstone fick jag en låda sushi. Och löfte om nytt kontrakt. Inte illa pinkat på en onsdag.

Ich bin zufrieden.

4 comments:

LA said...

Å jag missade dig! Lunch å det snaraste för att åtgärda detta! Skickar med mannen en liten pryl till lillaste lilla!

Emma Falk said...

Vackert! Klart dom vil ha dig tillbaka! Kram

ch said...

Menar du att du fått ditt jobb tillbaka - grattis i så fall - och jag vill ha sushi

Anja said...

Är det semcjobbet? Underbart i så fall. Klart de vill ha bästa! Dumt vore det annars. Grattis!