Wednesday, October 12, 2011

Förkylt

Jag har en snorig, hostig bäbis. Och en småsnorig natthostare på dagis.

Min man, som ju är från betydligt sydligare breddgrader, anser att det är farligt att 1. gå ut 2. bada badkar när man är förkyld.

Detta skapar ett visst mått av konflikt. Vi tycker olika. Vi lutar oss på helt skilda forskningsresultat. Jag vet så klart att jag har rätt.

Men varje gång jag badar eller går ut med ett snorigt barn och det sedan hostar får jag minsann höra att det är mitt fel att hostan är ihållande. Då blir jag trött.

Ni svenskar kanske klarar det där, men dessa barn har brasilianskt blod, de är känsliga blommor.

Hävdar han.

Jag menar att lite frisk luft, självklart i väder efter kläder, har ingen dött av. Eller ett badkarsbad när man är lite snorig för den delen. Det är ju befängt!

Nu går vi till dagis. Klädd såhär är hon. Elegant.

1 comment:

Anja said...

Kall frisk luft är ju bra. Vädra innan läggdags. Att bada är väl inte heller fel. Det kanske är annorlunda i brasseland? Färre förkylningar?

Krya på de små!