Saturday, January 28, 2012

Tröttma


Jag måste förnya mig själv. Bli Ullaguran 2,0, minst, helst en ännu mer gedigen uppdatering. Give me 3,6. 4,1. Icecream sandwich. Jag är så jävla trött på mig själv, i de flesta sammanhang jag ingår. Jag orkar inte med mig själv. Ser jag mig själv i spegeln vill jag instinktivt göra fuck you-fingret. Inte bara för att jag är ful, mest för att den där fåniga uppsynen påminner mig om vilken tönt jag är. Underpresterande, osocial och sur.

Jag får alltså välja mellan att ta livet av mig eller göra något åt mitt självhat. Självklart väljer jag det senare.

Så vad ska jag göra? Jag kan ju börja med att vara lite trevligare. Kanske stänga ner min sura blogg. Och sen ska jag skaffa mig en examen. Avbröt ju min utbildning för att flytta till London och vara full, och more importantly, göra barn. Det var visserligen snyggt jobbat, men håller ju knappast i längden, tills jag uppnår pensionsåldern. Jag vill inte vara Ulla-Bella Sekreterare for life. Så examen it is. Till hösten that is.

Nu tar jag tag i mitt liv. Nu. Jag börjar med att åka till Ikea, så att jag kan piffa upp mitt fula hem.

11 comments:

Gosia said...

Nej, nej, nej inte stänga ner bloggen!!! Den gör ju min dag de dagar du skriver :D Du satte ord på precis så som jag känner mig också. Fast jag hoppade inte av min utildning för att vara full i London. Jag tog en skitutbildning för att tillfredsställa mina föräldrar och var full hela utbildningen istället... Och nu hatar jag det och minns dessutom inget relevant från den. Knappt ens festerna. Jag ska också ta tag i mig själv och mitt liv. 2012 är året då det händer, har jag hört! ;) Vi har förresten bestämt oss för att flytta till London nu. I mitten av mars är hela familjen Londonbor..! Jag är skräckslagen och förväntansfull på samma gång. Har ju inte ens varit där..! Men lägenheten är nästan tömd på möbler, allt är uppsagt i Sverige, det finns ingen återvändo. Tack för input och tack till Svenny också!

Ulla said...

Men oh vad spännande! Då måste ju du ha en blogg så att vi kan följa ert Londonliv, har du inte det, hemliga människa??

Jag kanske också borde flytta tillbaka, fast jag ska bara skaffa mig en bachelordegree och ett par skolmogna kids först, sen så...

Klart jag inte kan sluta blogga, det är ju mitt kall, men jag kan fan sluta vara så sur.

ch och cp said...

nej nej du är jätte-cool koolast i staden koolistan

Ulla said...

Nästan lika cool som min idol och förebild Cilla H va...det är iaf mitt mål!

A Olsson said...

Ulla! Du är smart. Alex

hawknbooze said...

Om vi antar att det är förenligt att vara tönt och att använda ordet tröttma, så måste det isåfall vara tönt i den allra bästa av betydelser.

Ulla said...

Alldeles riktigt, jag är en cool tönt.

Gosia said...

Visst finns blogg! Men tyvärr inte någon jätteprioriterad eller speciellt intressant en... Planerna är stora, men tiden och orken finns inte just nu, Gjorde faktiskt ett inlägg idag, men innan dess var det nog i november! Önskar jag orkade vara så konsekvent som du och uppdatera ofta sedan flera år tillbaka. Tänk vilka minnen i en sån här blogg!!! Och mitt minne är sämst, så jag behöver verkligen en sån här för att komma ihåg vad jag varit med om! Ser att uppgraderingen till Du 2.0+ är i full gång :) Tänkte börja denna veckan jag med.

Ulla said...

Men när du flyttar till London kommer du ju ha massa spännande att skriva om. Och dessutom ett smidigt sätt att hålla alla människor uppdaterade om hur ni har det. Och det bästa av allt - tant ulla får också läsa och va med på ett hörn! Gött, kan jag hålla koll och säga till om du tex väljer "fel" stadsdel. Kom igen nu, skriv ofta o mycket! Roligt!

Ulla said...

Men när du flyttar till London kommer du ju ha massa spännande att skriva om. Och dessutom ett smidigt sätt att hålla alla människor uppdaterade om hur ni har det. Och det bästa av allt - tant ulla får också läsa och va med på ett hörn! Gött, kan jag hålla koll och säga till om du tex väljer "fel" stadsdel. Kom igen nu, skriv ofta o mycket! Roligt!

Gosia said...

Ja, du har rätt :) Vi har förresten fått en lägenhet nu! Eller fått och fått... Vi har anmält intresse och är "först på tur". Hoppas att allt går vägen nu!