Thursday, January 05, 2012

36

Jag vet inte vad ni brukar göra när ni fyller 36, själv satsade jag på att kolhydratsfrossa. Unna mig, svulla, tillåta mig svälla upp utan konsekvenstänk.

Gav mig på min låda lyx-brigadeiros redan vid frukosten. Sedan tryckte jag i mig en fet kycklingmacka till lunch, norpade några av Lolos pommes frites, till efterrätt en jordgubbshistoriett med kondenserad mjölk och nötter. På kvällen ställdes det till med fest, såsom brasiliansk tradition bjuder med småbullar, sockerbullar, kakor och tårta. Med tomtebloss! Jag åt tills det sprutade ur öronen på mig.

Ja, så firade jag, och det var flott. Däremellan fick jag förresten en promenad i parken, Villa Lobos så klart, finns det fler?

På sluttampen ville jag faktiskt gå ut och fira på sedvanligt sätt, alltså ett glas vin på den lokala puben, men det var ingen som var sugen på att natta mina barn, så när jag äntligen kom dit vid 00:30 var den stängd, så var det med det.

Allt som allt en trevlig dag helt i min stil. Jag fick en assnygg plånka av min man. Och en intressant Wikipedia-artikel. Fast min bästa present fick jag via mail, en hemlis!


No comments: