Friday, April 10, 2009

Gudruns 70-talsbuske

På SVT ikväll visades programmet Grillad med Gudrun Schyman som gäst. Det märkte jag i min besöksstatistik. Vilket Google-uppsving, vadan detta? Vi kan tacka Gudrun för det. 

Ska man grilla Gudrun riktigt rejält och det med smör på, ska man naturligtvis ta upp det där härligt naturliga hon så frikostigt bjöd på för cirka 30 år sedan. Vi snackar alltså om Gudruns ökända förlossningsfilm, den med den yviga sjuttiotalsbusken i centrum. Den som jag skrev om i samband med att jag fick se Englands motsvarighet på profylaxkursen i höstas, den där en kärring i pool gjorde porrfilmsljud, och som inte det vore nog satt hennes 5-åriga dotter med i poolen och lekte med mammans utkrystade bajskorvar.

Gudruns film beskrivs i kvällens program med lovord från komikern Anna Granath: " Som en däckad King Kong som vaknar till liv och börjar spy ut sina offer". Förlossningar är underbara, eller hur. Särskilt med orakad muff som bonus.

Fortfarande tror jag tyvärr inte att någon har hittat detta cineastiska mästerverk på det internet vi trodde var gränslöst. Detta är naturligtvis en brist. Den stolle eller den profylaxkursledare som har filmen i sin ägo borde ta sitt förnuft till fånga och lägga ut filmen på You Tube, gör det nu, än finns det tid, än finns det råd.

No comments: