Sunday, April 12, 2009

Stora röda knullgrottan

Igår fick vi den äntligen, cp-fylla-09. Lilla lämnades i Ruislip i öm vård av sin moster och sina tre snygga sugna kusiner. Vi for medelst tunnelbana till Marias och Sara P:s förfest. Tryckte i oss ett par burköl, ett gäng dillsnapsar och lite korvar och ägghalvor bara för att. Förfest med burköl är ju egentligen en Sven-företeelse som vi i Lindon sällan sysslar med, puben är ju bäst, men ibland och med påskbord funkar det ju.

Sedan var det promenadavstånd till Big Red, även kallad stora röda knullgrottan. Dörrvakten inledde med cp-skada och sa till min man:

Bara så du vet får du egentligen inte komma in här med shorts. Men det är ok för denna gång, men bara så du vet. Nästa gång är jag inte så här snäll.

Jaha. Nähä. Men varför ens nämna det då, gubbjävel? För att skapa sur stämning? Har dörrvakterna gått och blivit som dom hobbypoliser som står i dörrarna i Sverige? Inga combats, ut med busen. Du är för slirig, ta ett varv runt kvarteret och prova igen. Trams.

Och sedan när råder det dresscode på Big Red? Det är ju för helvete ett tillhåll för punkare och hårdrockare, man får väl se ut som man vill då, eller? Ratunsson var ju där till exempel. Punk as fuck. Och stora biffiga svartmetallare vid biljardbordet.

Jaja, in kom vi iallafall och pints fick vi. En kille i vårt gäng körde ett busigt trick och satte sig vid ett stort bord där två fula engelska brudar satt, i syfte att skrämma bort dom så att vi fick bordet. Det funkade, och där satt vi i ett urtjusigt bås.

Stället fylldes snart av de snyggaste av dockor. In i dimman, och ut på andra sidan vaknade jag i morse utan min bäbis men med min snygge make. Helgjutet.

Nu ska jag strax ta mig samman och göra om den långa resan till Ruislip där min dotter väntar på mig och min trygga famn. Snyggt ska det vara!

3 comments:

J said...

ånej fröken. ingen cpfylla utan skandaler och åtminstone någon smaskig detalj eller egenproducerad pinsamhet. lite gammal hederlig dimma kvalar tyvärr inte in. nybliven mamma eller inte.

Ulla said...

Ah vad hård du är mot mig. hård men orättvis.

J said...

haha Rättvist sa Räven om rönnbären, kysser dig min docka.