Thursday, April 30, 2009

Cerveja por favor

Nu har vi druckit öl med Onkel Nando. Bohemia hette den och slank ner fint. Ölen serverades iskall och med en vinkylare till flaskan, så går det till i ett svettigt land (idag 28 grader celsius, tackar som frågar).

Idag var min frukterian-dag, så jag har bara ätit frukt. Ingen match när frukterna är så exotiska, jag är fortfarande proppmätt efter allt jag satt i mig. Till frukost vattenmelon och caqui (min nya favvo-frukt), till lunch päron, papaya och guava, lite kokosnötsvatten på det och så runda av helt snyggt med middagen Fruktsallad (som parentes vill jag berätta att min kompis Olivia som gillar frukt hatar fruktsallad, det tycker jag är konstigt). I den fanns alla frukterna från dagens marknad och så lyxtoppingen youghurt och honung. Bordsdryck: avocadosmoothie gjord av avocado, mjölk och lime. Det sjukaste med denna dryck var att den smakade sperma, ja verkligen, och den var dessutom ganska god.

Boa noite.

No comments: